Smart Senior inleder samarbete med Canal Digital

Smart Senior, med 700 000 medlemmar, har inlett samarbete med Canal Digital. Canal Digital är Nordens ledande TV-distributör med över 100 tv-kanaler och interaktiva tjänster som används av närmare tre miljoner tittare varje dag.

Som medlem i Smart Senior har den som är 55 år eller äldre tillgång till hundratals rabatter och förmåner på till exempel resor, hemelektronik, bilar, hotell och hälsoprodukter. Medlemmarna i Smart Senior hittar alla erbjudanden på smartsenior.se, i nyhetsbrev och i medlemstidningen Extra Smart.

–Bra erbjudanden på tv-paket är något som våra medlemmar ofta frågar efter. Senioren är en medveten konsument som prioriterar kvalitet, trygghet och service högt. Vårt erbjudande från Canal Digital är ett tv-paket där man bland annat får en extra timme med en installatör. Något jag tror våra medlemmar kommer uppleva positivt då de har tillfälle att antingen få hjälp med hela installationen eller till att ställa frågor som de har kring tekniken, säger Mathias Lang, vd Smart Senior.

Canal Digital erbjuder ett brett utbud, med bra ljud och bild, med en avancerad teknik. Med tjänsterna Play och On Demand kan tv ses när och var som helst.

–Vi ser aktiva seniorer som viktiga kunder och vi välkomnar samarbetet med Smart Senior. Det ger oss stora möjligheter att skräddarsy våra erbjudanden, vilket vi hoppas leder till att vi fortsatt har Sveriges nöjdaste kunder enligt Svenskt kvalitetsindex, säger Lars Jungerth, marknadsdirektör på Canal Digital.

Samarbetet inleddes i augusti.

För ytterligare information, kontakta:
Mathias Lang, Smart Senior, mail: mathias.lang@smartsenior.se, mobil: 0700 525 246.
Lars Jungerth, Canal Digital, mail: lars.jungerth@canaldigital.se, mobil 070 222 61 00.

Se även: www.smartsenior.se/canaldigital

• Telekom

• nya partners

Smart Senior erbjuder medlemskap till alla som fyllt 55 år. Medlemskapet ger hundratals med förmåner och rabatter från ca 80 företag. Smart Senior har idag 700 000 medlemmar och har nära samarbeten med de flesta pensionärsförbunden. Kostnaden för att bli medlem är 199 kronor för 12 månader och 299 kronor för 36 månader. För mer information se www.smartsenior.se

Om SeniorPanelen
SeniorPanelen startades av Smart Senior 2011 och består idag av ca 50 000 medlemmar i åldern 55 år och uppåt. Medlemmarna är spridda över hela landet. Undersökningarna är webbaserade.

Mathias Lang

VD Smart Senior 0700 52 52 46