Snow förenklar licenshantering för mobila enheter

I våras förvärvade Snow Software svenska The Institution, marknadsledande inom Enterprise Mobility Management (EMM), och idag presenteras nästa steg. Snow License Manager FR3 får ny funktionalitet som gör det möjligt att hantera surfplattor och mobila enheter på ett enkelt sätt. Oavsett om de kör Android, iOS eller Windows.

Snow genomförde studier under sommaren 2015 som visar att mer än 97 procent av alla organisationer erbjuder mobila enheter för sina anställda. Samtidigt har över 80 procent ingen licenshanteringspolicy som omfattar mobila enheter och appar. Det innebär att det finns en stor efterfrågan för en tjänst som kan förenkla licenshanteringen samtidigt som företag får kontroll.

- Investeringarna på mobilt skjuter i höjden och användare ansluter appar som de behöver för att göra sitt jobb. Det ställer nya krav på organisationer som måste hålla koll på sin licensering för att undvika onödiga kostnader. Med våra kraftfulla tjänster tar du kostnadseffektiva beslut som ger hög ROI. Oavsett om det handlar om datorn, datacentret, molnet eller mobila applikationer, säger Axel Kling, VD för Snow Software

Studien som Snow genomförde visar även att i genomsnitt 67 procent av organisationerna redan stödjer flera mobila operativsystem och att mer än 90 procent av användarna måste använda mobila enheter för att göra sitt jobb. Snow uppdatering är efterfrågad och uppdateringarna i Snow License Manager är tillgängliga för våra användare med start idag.

För mer information om Snow License Manager och mobila enheter besök www.snowsoftware.com