Enormt intresse för att skapa en egen "SVT Play"

Den första november lanserades Solidtango "the social fan tv platform" och intresset för plattformen har varit enormt, inte minst möjligheten att kunna skapa en egen Playkanal.

Under gårdagen lanserades inte mindre än tre Playkanal som genererats av plattformen och ett tiotal nya Playkanaler är redo att lanseras efter nyår. Till detta kommer alla som visat intresse för Solidtango men ännu inte har fått tillträde.

- Det är ett fantastiskt tryck, säger Johan Lundqvist en av grundarna till Solidtango. Sedan lansering den första november har vi fått in en ny intresseanmälan per dag i snitt.

Andreas Sallmunds på Wisby Webbmedia är en av dom första användarna och säger så här om plattformen:

- Man blir ju så inspirerad att testa när man kan göra så mycket. Det är ju exakt den här tjänsten jag efterfrågat sedan vi började med streaming för 8 år sedan.

Johan är självfallet glad för den fina responsen och gällande det stora intresset är han inte förvånad:

- SVT-Play känner alla till och alla som håller på med video och livesändningar har väl tänkt att det vore fantastiskt med en egen Playkanal där man kan publicera livesändningar och videos och även presentera dem på ett attraktivt sätt, vi ger dem allt detta och mer därtill avslutar Johan.

Om plattformen

Solidtango är en 100% egenutvecklad teknisk plattform som klarar såväl skalning när det gäller lagring och kapacitet som att leverera video och livesändningar till tusentals fans samtidigt. Den 17 november 2011 lanserades en betaversion av plattformen, sedan dess har fler än 100 kunder testat den med stor framgång. Bland kunder finns bl.a. Djurgården Fotboll, Svenska Spel, Nöjesguiden, Universal, Sony Music, Sveriges Radio, Warberg IC och Svenska Bilsportförbundet.

Hemsida: http://www.solidtango.com