Båstads kommun först med responsiv Playkanal från social fan-tv plattform

Den första november lanserades Solidtango "the social fan tv platform" i dag släpper Båstads kommun som första kommun en Playkanal som genererats av plattformen.

Båstads kommun har sedan 2008 sänt kommunfullmäktige-möten live på nätet, men i dag är det premiär för kommunens egen Playkanal. Förutom alla kommunfullmäktige-möten som har ägt rum sedan 2010 kan man även ta del av alla kommande möten som livesänds vid Playkanalen.

Redan i kväll sänder man live från årets sista kommunfullmäktigemöte som startar 17.00.

Rebecka Lindell, webb och marknadsansvarig på Båstad kommun är mycket stolt över playkanalen man nu har skapat och ser stora möjligheter till att vidga innehållet till mer information som riktar sig till kommunens innvånare framöver.

- Med hjälp av Solidtango har vi fått ett bra verktyg för att nå ut på ett modernt sätt till kommunens innvånare. Att sidan är helt responsiv och såväl video som livesändningar fungerar oavsett om tittaren sitter framför en dator, använder sin mobil eller surfplatta ser vi som ett stort plus och var en av orsakerna till att vi valde just Solidtango som leverantör.

- Vi kallar ju oss för the social fan tv platform, så att en kommun väljer Solidtango som plattform kan ju tyckas märkligt vid en första anblick, men vi närmare eftertanke, vem är inte ett fan av sin egen kommun? avslutar Johan Lundqvist, en av grundarna till Solidtango.

Besök Båstads kommuns rykande färska Playkanal: http://bastad.solidtango.com

Om plattformen

Solidtango är en 100% egenutvecklad teknisk plattform som klarar såväl skalning när det gäller lagring och kapacitet som att leverera video och livesändningar till tusentals fans samtidigt. Den 17 november 2011 lanserades en betaversion av plattformen, sedan dess har fler än 100 kunder testat den med stor framgång. Bland kunder finns bl.a. Djurgården Fotboll, Svenska Spel, Nöjesguiden, Universal, Sony Music, Sveriges Radio, Warberg IC och Svenska Bilsportförbundet.

Rebecka Lindell
Webb och marknadsansvarig Båstads kommun