Solifer husvagn firar 50 år på vägen med jubileumsspecial

Solifer husvagn firar 50 år på vägen med jubileumsspecial

2014 fyller Solifer 50 år vilket uppmärksammas med en jubileumsspecial bestående av två no- ga utvalda och extra utrustade husvagnar. CD- och DVD-spelare, kyl och separat frys, mover och specialklädsel i sittgrupp är några av de saker som ingår i jubileumsspecialen.

Det märks på långt håll att det är något särskilt med 2014 års husvagnar från Solifer som har fått ett helt nytt utvändigt formspråk. Två husvagnsmodeller har dessutom valts ut för att ytterligare påvisa jubileet. Modellerna, Solifer Finlandia 560 MH och Solifer Finlandia 600 LK, är två av Solifers mest populära. Solifer Finlandia 560 MH erbjuder två separata sängar, medan Solifer Finlandia 600 LK är en husvagn med barnkammare.

- Vi vet att flera av våra kunder väntat på en jubileumsspecial för att själva kunna vara med och uppmärksamma Solifers 50-årsjubileum 2014. Vi hoppas att de ska tycka om det vi tagit fram och känner oss hedrade att få föra vidare detta nordiska och populära husvagnsmärke in i en ny era, säger Peter Östlund, vd SoliferPolar Scandinavia AB.

De två jubileumsvagnarna är bland annat utrustade med särskilt framtagna svarta fälgar, ett 50-år- semblem bredvid dörren och nackkuddar med Solifers logga. Dessutom är köket inrett med en grå ka- keltapet som både är lätt att hålla ren och som ger ett sobert intryck. Se ruta nedan för fullständigt innehåll.

Solifer är från början ett finskt varumärke som grundades i Helsingfors 1964. Sedan 2011 är Solifer ett helsvenskt varumärke vars husvagnar tillverkas i lappländska Dorotea, Sverige, i världens nordli- gaste husvagnsfabrik.

Solifers jubileumsvagnar innehåller
Myggnätsdörr
Nackkuddar i sittgruppen med Soliferlogotyp
Specialklädsel och gardiner
Mover (enkelaxlad)
Kyl/frys
Heki taklucka CD/DVD
Ljuslister runtom fönster fram Handdukstork
Gasolugn
Dekorstripe 50 år på utsidan Svarta fälgar

Mobile Living är samlingsnamnet för de agenturer som ansvarar för importverksamheten av Bürstner och Niesmann+Bischoff i Sverige samt Polar, Solifer och Movera i Sverige, Norge och Finland. Mobile Living erbjuder ett brett sortiment av husvagnar och husbilar i premiumklassen, ett tillbehörssortiment med över 20 000 artiklar och marknadens mest omfattande reservdelslager.