Alan Walker teamar upp med Sabrina Carpenter och Farruko på nya singeln ”On My Way”

Idag 21 mars släpper Alan Walker, multi-platinasäljande norska artisten, DJ och producenten sin nya singel On My Way feat Sabrina Carpenter och Farruko. Alan Walker är en utav världen mest streamade artister globalt med över 18 miljarder streams. Nya singeln On My Way är även temasången för mobilspelet PUBG MOBILE.

LYSSNA https://lnk.to/AWOMW

Amerikanska Disneyskådisen och popstjärnan Sabrina Carpenter äntrade musikvärlden vid 19 års ålder. Trots sin ringa ålder har hon redan hunnit släppa tre studioalbum. Sabrinas fantastiska röst lyckas förmedla budskapet i On My Way på ett sensationellt sätt.

Farruko är en utav de största namnen inom Latin i Amerika, som just nu tar över de globala listorna med sin reggaeton vibe. Han blev först känd genom sina samarbeten med artister så som Daddy Yankee, Nicki Minaj och Travis Scott.

- Att ha Sabrina Carpenter och Farruko med på denna release är en stor ära för mig. Dem är båda två fantastiskt talangfulla artister med egna personliga röster som komplimenterar låten perfekt. Alan Walker

I samband med releasen har Sony Music Entertainment och Liquid State skapat ett partnerskap med PUBG MOBILE som är framtaget av Tencent Games och PUBG Corporation. Syftet har varit att skapa en övergripande kampanj för 1-års firande av mobilspelet där ”On My Way” utgör temasången för PUBG MOBILE. PUBG MOBILE världens största mobilspel globalt sett till månatliga användare.

Alan Walkers debutalbum Different World har sedan releasen den 14 december streamat över 300 miljoner gånger världen över på Spotify och Apple Music, och har med en miljon nedladdningar på QQ Music nått platinacertifikat i Kina. Totalt har Alan Walker nu nått 18 miljarder audio- och videostreams totalt och är den 15:e artisten med flest prenumeranter på Youtube.

I samband med releasen av On My Way släpps även en tillhörande filmisk musikvideo där fansen introduceras till fortsättningen som följer efter World Of Walker trilogin.

KOLLA https://www.youtube.com/watch?v=dhYOPzcsbGM

FÖLJ ALAN WALKER Website | Facebook | Twitter | Soundcloud | Instagram | YouTube