Albumet "For The Throne (Music Inspired by the HBO Series Game of Thrones®)" släpps idag

För att fira den efterlängtade sista säsongen av den globala hitserien släpper Columbia Records och HBO det stjärnspäckade albumet For The Throne (Music Inspired by the HBO Series Game of Thrones®). Den 14-spåriga samlingen är producerad av Grammy-nominerade Ricky Reed och seriens skapare D.B. Weiss & David Benioff. Det genreöverskridande albumet leds av singeln "Power is Power" som framförs av SZA, The Weeknd och Travis Scott och ackompanjeras av en video som visar bilder från serien och höjdpunkter från de tre huvudkaraktärernas utveckling som låten är inspirerad av. Videon släpps på Game of Thrones YouTube-sida kl. 16 idag.

Detta är första gången som HBO samarbetar med ett majorbolag för att skapa ett soundtrack åt serien, som innehåller nya låtar från några av musikbranschens största namn. Albumet verkar som en förlängning av Game of Thrones®-upplevelsen och var inspirerat av seriens ikoniska berättelser och teman.

For The Throne finns på alla digitala plattformar och som elva olika vinyler – där nio omslag representerar familjernas olika vapensköldar, en variant med en vinyl som är ”fire and ice”-färgad och en standard. Här kan ni se de olika vinylerna.

Press assets: https://sm01.app.box.com/v/ForTheThronePressAssets

Artister som medverkar: