BABA recordings signar Penga’ Per!

BABA recordings signar Penga’ Per!

Först kom nyheten om att Kaah ska släppa sin nya skiva, och sen släpptes sommarens fetaste låt “Haffa Guzz” med Lilla Namo.

Nu kan BABA recordings stolt presentera sin nyaste signing, Penga’ Per, den fräscha prinsen från Saltsjöbaden!

Penga’ Per, eller Per Oknemark som det står i hans pass, har bubblat de senaste åren på den svenska hiphopscenen. Med sin säregna stil och internethiten “Alla Guzzar i Orten har Comviq” är han en favorit bland tjejer och hiphopfolk. I höstas släppte han mixtapet “Den fräscha prinsen från Saltsjöbaden” som mottogs varmt och han blev nominerad till årets nykomling på Kingsizegalan.

BABA recordings boss, Petter om Penga’ Per:

Jag föll pladask för Penga’ Per första gången som hörde “Alla Guzzar I Orten Har Comviq” och såg den fantstiska videon. Han har en stark influens av tidigt 90-tal och dess positiva anda med självironi och humor i form av smarta uttryck. Han håller om rötterna till hiphop så hårt. Allt binds samman av enorm skicklighet i leveransen. Per är helt unik i ett klimat där svensk hiphop törstar efter orginalitet och någon som vågar vara egen utanför normen. Per är bara barnet på många plan men har en spännande och lång väg framför sig och jag är tacksam och glad att få vara en del av den. - Petter Alexis

Penga’ Per om att signa med BABA recordings:

Det är en ära att signa med BABA recordings, den mest spännande labeln i svensk musik just nu!  Nu är jag på god väg att uppnå min dröm... att bli kändare än Oskar Linnros!  - Penga’ Per

Penga' Per är för tillfället i studion med olika producenter och arbetar för fullt med nytt material som väntas komma tidigt 2013 men redan nu finns hans tidigare släpp “Den fräscha prinsen från Saltsjöbaden” med nya bonusspåren “Kan jag få en RT” och “Det är lunch” samt singeln “Alla Guzzar i Orten har Comviq” med remixer och versioner äntligen tillgängliga på både iTunes & Spotify!

Kolla in även Penga’ Pers Facebook, Twitter samt Soundcloud för senaste nytt, där nya låten “Len Bias” finns för gratis nerladdning samt fet video regisserad av Penga’ Per själv.