Backstreet Boys släpper ny singel - “Inconsolable”

Pressmeddelande   •   Aug 08, 2007 11:49 CEST

På fredag kl. 07.00 har Backstreet Boys nya singel “Inconsolable” radiopremiär på NRJ. “Inconsolable” är den första singeln från bandets efterlängtade platta som släpps 31 oktober 2007.

Det var 10 år sedan som Backstreet Boys släppte sin första singel ”Backstreet Boys”. Sedan dess har de släppt 5 studioalbum och sålt över 75 miljoner plattor världen över - vilket gör dem till ett av världens mest framgångsrika band någonsin.

Den nya singeln ”Inconsolable” är skriven och producerad av Emanuel Kiriakou (Nick Lachey ”What’s left of me”, Katherine McPhee ”Ordinary World), Lindy Robbins och Jess Cates.

Förra sommaren bestämde sig medlemmen Kevin Richardson att ta en paus från gruppen för att ägna sig åt andra intressen. Med hans godkännande började de andra medlemmarna Nick Carter, Howie Dorough, Brian Litrell och AJ McLean att spela in uppföljaren till 2005 års platinasäljande album ”Never Gone”. Backstreet Boys har inga planer på att ersätta Kevin utan föredrar att hålla platsen öppen om han skulle vilja komma tillbaka till bandet.

www.backstreetboys.com

Kommentarer (0)