Barbra Streisand släpper nytt duettalbum 16 september

Barbra Streisand släpper nytt duettalbum 16 september

Barbra Streisand har sedan debuten 1963 släppt ett stort antal album och denna gång har Barbra valt att släppa ett duettalbum.

På nya albumet ”Partners” som släpps 16 september framför Barbra Streisand duetter med ett antal älskade superstjärnor såsom Michael Bublé, Stevie Wonder, John Mayer, Andrea Bocelli, Lionel Richie, Billy Joel, Babyface, Josh Groban, John Legend, Jason Gould, Blake Shelton och inte minst Elvis Presley. Låtarna är en smakfull blandning av hennes egna klassiker och andra välkända sånger.

Första smakprovet från albumet är ”New York State Of Mind”, skriven av Billy Joel. Låten är en hyllning till hemstaden New York som framförs av Barbra och Billy Joel.

Barbra Streisand, med en karriär över 50 år är tidernas mest framgångsrika kvinnliga artist och har genom åren sålt över 72 miljoner album. Hon har toppat listorna i över fem olika årtionden. Som sångerska, kompositör, producent, skådespelerska, regissör, författare, formgivare, fotograf och aktivist är hon den enda artisten som belönats med både Grammys, Oscar, Tony, Emmy, Directors Guild of America, Golden Globe och franska Hederslegionen samt amerikanska Filminstitutets Lifetime Achievement Award.

“God kissed her throat” – Michael Buble

“She sings from her soul” – Stevie Wonder

“To Record with Barbra is a dream come true” – Andrea Bocelli

LÅTLISTA