Bojou debuterar med singeln "Prolog" & agerar förband till Parham

Bojou debuterar med singeln "Prolog" & agerar förband till Parham

Jonatan ”Bojou” Berko är en romantiker som kommer ge nya perspektiv till hiphopen. Född i Dallas, Texas, men uppvuxen i Göteborg där rappen sedan tonåren legat nära tillhands. Med en gedigen historia inom genren, senast som feature på Parhams singel "Snacka", ger hans debut en ny själfull nyans av hiphop där just romantiken och romantiserande står i fokus. Konsten att våga vara känslig.

LYSSNA: Bojou - "Prolog"

Artistnamnet är en kärleksförklaring från farsan. Något som hänger ihop med och byggs vidare på i debut-EP:n Romantikern som släpps 24 maj. Under två år har hans låtar tagit form parallellt med studierna på Chalmers i Göteborg. Musiken är skriven av Bojou och producerad av bla. Filip Hunter och Nibla. Redan 26 april släpps första singeln "Prolog" och under våren är han förband åt Parham i Stockholm (27/4), Göteborg (4/5) och Malmö (11/5).

FÖLJ BOJOU: