BOOM! LO-FI-FNK SLÄPPER NYTT ALBUM.

BOOM! LO-FI-FNK SLÄPPER NYTT ALBUM.

Gör er beredda på en käftsmäll. Den 27 juni släpper Lo-Fi-Fnk den helt nya singeln "Boom!" och i augusti kommer deras andra album "Last Summer".

"Vi är väldigt stolta över vår singel och det kommande albumet och ser sjukt mycket fram emot att spela våra nya låtar på Peace & Love!"
Det var 2001 som August Hellsing och Leonard Drougge bildade Lo-Fi-Fnk efter att de som episkt missförstådda elektrokonstnärer, utan namn, kände att det var dags att gå vidare.

2005 släppte de EP:n (...and the JFG?)" och 2006 kom debuten "Boylife". Albumet släpptes på labeln Moshi Moshi och blev snart en darling även runt om i världen hos bl.a. NME, Fader, Pitchfork, Stereogum och Pop Justice. Sedan dess har duon släppt flertalet singlar, levererat remixer till Yelle, Achitecture in Helsinki, Mika, Casiokids, The Radio Dept och turnérat jorden runt, där bl.a. Moskva, Mexico City, Istanbul, London, Barcelona, Berlin och N.Y. prickats av. De har även turnérat tillsammans med Hot Chip.

I sommar kan man närmast se Lo-Fi-Fnk live på Peace & Love den 1 juli. Till hösten väntar en turné i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Europa, Japan, Australien, Kanada, Sydamerika och USA.

Singelrelease "Boom!" på Columbia/Sony Music - 27 juni.

www.sonymusic.se
Bokningsbolag: Live Nation, Emil Larsson emil.larsson@livenation.se