Bruce Springsteen är tillbaka med E Street Band och nya albumet ”Magic”

Bruce Springsteen är tillbaka med E Street Band och nya albumet ”Magic”

“Magic” är det första studioalbumet med Bruce Springsteen och E Street Band sen 2002 års grammyvinnande, multiplatinasäljande album “The Rising”. Albumet är inspelat i Southern Tracks Recordning Studio i Atlanta och innehåller 11 nya Springsteen låtar som alla är producerade och mixade av Brendan O’Brien, som också producerade The Rising. Bruce Springsteens manager Jon Landau säger: “Magic är en rockskiva med mycket energi. Den är lätt på fötterna, otroligt välspelad av Bruce och E Street Band och, som alltid, den har mycket att säga. Den är också oerhört underhållande. Magic är Springsteen och Brendan O’Briens tredje samarbete och tar fram det bästa av deras väldigt produktiva och kreativa samarbete.” Första singeln "Radio Nowhere” går till radio i slutet av augusti. Releasedatumet är den 3 oktober. "Magic" tracklist: 1. Radio Nowhere 2. You'll Be Comin' Down 3. Livin' in the Future 4. Your Own Worst Enemy 5. Gypsy Biker 6. Girls in Their Summer Clothes 7. I'll Work for Your Love 8. Magic 9. Last to Die 10. Long Walk Home 11. Devil's Arcade http://www.brucespringsteen.net http://www.shorefire.com