​Carrie Underwood släpper albumet ”Storyteller” 23 oktober

​Carrie Underwood släpper albumet ”Storyteller” 23 oktober

Amerikanska countrypop-drottningen Carrie Underwood släpper sitt nya efterlängtade album ”Storyteller” fredagen den 23 oktober. Detta är det första studioalbumet Carrie släpper sedan ”Blown Away” som släpptes 2012.

Första singeln från ”Storyteller” är ”Smoke Break”, skriven av Carrie själv i samarbete med Hillary Lindsey och Chris DeStefano. Carrie om nya singeln och vad den egentligen betyder:

“It’s basically an anthem for every hard-working person. We all wear many hats and are spread thin, so we can all relate to being tired and needing a break. This song is about having that moment to be able to escape from whatever it is that’s stressing you out and have some time for yourself.”

Carrie Underwood vann American Idol 2005 och har sedan dess gjort makalös succé både inom musik, film och TV. Hon har sålt över 56 miljoner album världen över och haft 21 listettor. Carrie är första kvinnliga artist att vinna priset ’Academy of Country Music’s Entertainer of the Year’ två gånger om. Hennes tidigare utgivna album ”Some Hearts”, ”Carnival Ride””Play On” och ”Blown Away” har alla sålt platina eller dubbel-platina. I slutet av 2014 släpptes samlingsalbumet ”Greatest Hits: Decade #1" som sammanfattar hennes första framgångsrika tio år som artist. Den 4 november går Country Music Awards av stapeln i Nashville och då ser vi Carrie Underwood som programledare för åttonde året i rad. Carrie har prisats flitigt för sin musik under åren med bland annat sju Grammy Awards och fyra American Music Awards-utmärkelser.

Nya albumet ”Storyteller” släpps 23 oktober världen över och nya singeln ”Smoke Break” är ute digitalt nu.

www.carrieunderwoodofficial.com
www.twitter.com/carrieunderwood