Celine Dion imponerar med tre nya låtar från kommande albumet “Courage”

Celine Dion imponerar med tre nya låtar från kommande albumet “Courage”

Idag släpper superstjärnan Celine Dion tre starka låtar - ”Imperfections”, “Lying Down” och “Courage”. Låtarna symboliserar en ny kreativ riktning för Celine Dion och kommer finnas med på hennes kommande album “Courage” som släpps den 15 november, 2019. Albumet blir Celine Dions första engelska på sex år och de nya låtarna vittnar om vackra powerballader och imponerande upptempolåtar.

Imperfections” lyfter ämnet självkritik och är skriven av Ari Leff, Michael Pollack, Nicholas Perloff-Giles, Dallas Koehlke (‘DallasK’) och producerad av DallasK. Bakom “Lying Down” finns välkända låtskrivarna David Guetta, Giorgio Tuinfort, Sia Furler och låten är en påminnelse om att ändra vårt mindset och att fortsätta kämpa framåt efter ett ohälsosamt förhållande. Titelspåret ”Courage” är låten du lyssnar på när att påminnas om din egen inre styrka när du står inför nya utmaningar och är skriven av Stephan Moccio, Erik Alcock och Liz Rodrigues.

Albumet kommer också att innehålla den tidigare släppta låten “Flying On My Own” som Celine framförde den sista kvällen av hennes 16 år långa Las Vegas residens. Låten var Celines första modiga steg i nästa fas av hennes karriär och är skriven av Liz Rodrigues samt våra svenska stoltheter Jörgen Elofsson och Anton Mårtensson.

Ikväll, onsdag den 18 september, inleder Celine sin turné ”Courage World Tour” där världsstjärnan intar 50 städer i USA och Kanada. Turnén startar med tre konserter i Quebec City innan den intar Montreal för så mycket som sex konserter.

Med mer än 250 miljoner sålda album världen över är Celine Dion en av vår tids mest erkända, respekterade och framgångsrika sångerskor i popmusikens historia. Hon har erhållit fem Grammy Awards, två Academy Awards, sju American Music Awards, 20 JUNO Awards och imponerande 40 Félix Awards. Celine Dion prisades 2004 med en Diamond Award på World Music Awards som den bäst säljande kvinnliga artisten genom tiderna. Billboard Music Awards hyllade Celine Dion 2016 med en Lifetime Achievement Icon Award.

Mer Celine Dion
;