​Danska DJ:n Martin Jensen följer upp den virala succén med att idag släppa singeln ”Si”

Pressmeddelande   •   Mar 20, 2015 14:00 CET

Videoklippet på Martin Jensens Facebooksida fick mer än 10 miljoner visningar och 122.000 likes på mindre än en månad. Den 23-årige Danska DJ:n från Lasby nära Silkeborg, som vanligtvis säljer jordbruksmaskiner, har med sina komiska låtar fått en enorm framgång på sociala medier. I fallet ”Si” började det med ett 15 sekunders videoklipp med en snapshot av låten "Sí" vilket ledde till en enorm viral succé. Jensens Facebooksida gick plötsligt från 9,000 likes till 122,000 + på bara några veckor, han blev kontaktad av såväl skivbolag som radiostationer som vill släppa singeln ”Si” och han har blivit skickad mängder av fan-videos där fotbollsfans lyssnar på låten på väg till matcherna. Det slutgiltiga valet av partner föll på DiscoWax/Sony Music globalt som idag fredagen den 20 mars släpper upp låten via alla digitala partners.

Se det omtalade klippet här.

Lyssna på låten ”Si” i sin fulla längd här.

Kommentarer (0)

Kommentera