Danska duon Quadron släpper albumet “Avalanche” och turnerar i USA med svenska Junip

Den danskfödda men Los Angeles-baserade duon Quadron, består av sångerskan Coco O. och multiinstrumentalisten och producenten Robin Hannibal. Nu är det klart att deras kommande album kommer att heta ”Avalanche” och släppas den 31 maj.

Idag är det videopremiär för den första singeln “Hey Love” Låten har redan hyllats och varit med i ABC’s Grey’s Anatomy och i säsongsfinalen av VH1’s Mob Wives. ”Hey Love” är ett samarbete med den brittiska producenten Fraser T Smith (Adele, Florence and the Machine) och videon ser du här: http://bit.ly/Zila8C

Så här beskriver Billboard singeln “Hey Love” : “bouncy, radio-ready pop tune,” medan Pitchfork beskriver låten “Hey Love” som “pop-friendly tapestry of busy beats and pounding piano,” och tillägger även “Coco delivers an agile, complementary performance; when she takes over the song in its final minute, it's a display of both vocal power and chemistry.”

Inflytelserika artister och producenter stämmer in med hyllningskören:

“They’re dope as hell!” Mark Ronson, producent
“Coco is the most perfect singer!” - Jessie Ware, artist
“Changing my entire outlook on music and where you can go with it” - Odd Future’s The Internet
Samtidigt hyllar hip-hop-kollektivets, Odd Future’s ledare Tyler, The Creator sångerskan genom att säga: “Coco O. has the voice of an actual angel.”

Quadrons sångerska Coco O. uppträdde i mars tillsammans med Tyler, The Creator och The Roots på Late Night With Jimmy Fallon där de framförde den gemensamma låten “TreeHome”. Du ser uppträdandet här.

Quadron beger sig ut på USA-turné i sommar tillsammans med det svenska bandet Junip, fler datum kan tillkomma på turnén:

12/6 Boston, MA Brighton Music Hall
13/6 New York, NY Highline Ballroom
15/06 Washington, DC 9:30 Club
16/06 Philadelphia, PA Union Transfer

För mer information om Quadron:
www.QuadronMusic.com
www.youtube.com/QuadronMusic