DEMAND THE IMPOSSIBLE! – Jenny Wilson släpper ett fantastiskt hyllat album idag.

-DEMAND THE IMPOSSIBLE! är en kokande soppa med en sparka-ner-staketen-känsla. Här hör man gatans profet, tiggaren, alla tiders lidanden. Det är drypande, rytmiskt, utan fartgränser. Och jag har aldrig gjort en bättre skiva, aldrig skrivit poesi med en skarpare penna förr. Jag hade inget
val.

Jenny Wilsons beskrivning av upptakten till hennes fjärde fullängdare som släpps idag. Reaktionerna på albumet har rönt fantastiska recensioner från en ovanligt unison presskår.

-Det är modigt och träffar mitt i prick med ett album som är lika rasande som organiskt.
 Nöjesguiden

-Demand the impossible!” är en sjudande soppa av modern r’n’b, smattrande slagverk och 2000-talets nypsykedeliska dansmusiksound. Men rösten är inte bara varierad, utan också ovanligt koncentrerad och stundtals känns det lite som om Jenny Wilson har gjort den skiva som många hade förväntat sig av The Knife.
Dagens Nyheter

-Raderna ”The blood in my veins/Is a river but more wild” skulle vilken revolutionsromantiker som helst kunna sno ihop på rödvinsfyllan, och de skulle inte betyda så värst mycket, men i en låt som Jenny Wilsons ”My History” får de en helt annan kroppslig resonans.
Sydsvenskan

På lördag, den 9 november gästar Jenny Wilson TV4 Nyhetsmorgon och samma kväll kl 19:00 visar SVT2 Dokumentären ”En film om Jenny Wilson” av Petra Wangler-Marklund.

Filmen tar sin början 2011 och skildrar hur hon vänder svårigheterna i sitt liv till konst.
I dokumentären vittnar vänner, kollegor och familj om Jenny Wilsons obändiga vilja, drivkraft och varför hon återkommer till temat kamp och strid - som i filmen "Beyond That Wasteland" och nya albumet "DEMAND THE IMPOSSIBLE!"

www.facebook.com/Jennywilsonpage
Instagram.com/jennywilson_official