Depeche Mode lanseringsevent i Wien den 24 mars

Depeche Mode lanseringsevent i Wien den 24 mars

Idag kan Sony Music och Electronic Beats meddela att ett exklusivt lanseringsevent för Depeche Modes 13:e studioalbum “Delta Machine” som släpps den 25 mars, äger rum i Wien den 24 mars. Eventet hålls på det historiska Museums Quartier, ett av världens största kulturella center och Depeche Mode kommer under kvällen att framföra material från det kommande albumet ”Delta Machine”.

Biljetter till det exklusiva eventet går att tävla om genom Sony Music, Telekoms Electronic Beats hemsida www.electronicbeats.net. En utlottning sker även på www.electronicbeats.net där de mest dedikerade Depeche Mode fansen har en chans att vinna biljetter till eventet genom att visa sin passion för bandet.

“There’s been so much interest in the new album that showcasing it live and streaming some of the new tracks seemed like a great way to give people around the world a taste. Working with Telekom enables us to harness technology and have our music heard by as large an audience as possible”, säger sångaren Dave Gahan.

Depeche Mode bildades 1981 och består av Martin Gore, Dave Gahan och Andy ‘Fletch’ Fletcher. Som några av post-punk erans pionjärer har Depeche Mode vuxit till att bli ett av de mest inflytelserika banden i modern tid med mer än 100 miljoner sålda album. Senaste albumet, 2009 års Songs of The Universe, debuterade på förstaplatsen på albumlistan i hela 14 länder och bandets 12 tidigare studioalbum har placerat sig topp 10 i mer än 20 länder inklusive USA och England. Bandets senaste turné 2009/2010 slog alla rekord och sålde mer än 2,5 miljoner biljetter.

För mer information om lanseringseventet läs mer här: www.telekom.com/medien