Diplo presents Thomas Wesley...

​Diplo släpper singeln “Do Si Do” och countryalbumet “Diplo Presents Thomas Wesley Chapter 1: Snake Oil” 29 maj

Hitmakaren och superproducenten Diplo är aktuell med country-smashen ”Do Si Do” som han gör med Branco Brown. Lyssna här: https://Diplo.lnk.to/DoSiDo

Med singelsläppet av ”Do Si Do” närmar sig releasen av countryalbumet “Diplo Presents Thomas Wesley Chapter 1: Snake Oil” som släpps 29 maj via Columbia Records.

Med på albumet finns också låtarna “Heartless” med Morgan Wallen samt remixen av samma låt där Julia Michaels medverkar. Även låtarna ”Lonely” med Jonas Brothers och ”So Long” med Cam finns med på albumet samt gästartister som Thomas Rett, Zac Brown, Noah Cyrus, Young Thug och Orville Peck.

Det har tagit ett gäng år för Diplo att skapa och marinera sitt countryprojekt och album. Hans första stora möte med countrypubliken var på countryfestivalen Stagecoach där han gästade Lil Nas X och Billy Ray Cyrus när de gjorde sin livedebut av den numer historiska världshiten ”Old Town Road”. Diplo gjorde en egen remix av låten och fick också äran att gästa Lil Nas X, Billy Ray Cyrus, Mason Ramsey och BTS vid GRAMMY-framträdandet tidigare i år.

Diplo, eller Thomas Wesley Pentz som är hans fullständiga namn är uppvuxen i Florida i området Daytona Beach och han är sedd som en av de mest dymaniska och spännande musikproducenterna av idag. Han är medlem i numera legendariska Major Lazer, samt D i den psykadeliska supergruppen LSD med Sia och Labrinth. Med Mark Ronson bildade han Silk City och med Dua Lipa släppte de singeln ”Electricity” som belönades med en GRAMMY för ’Best Dance Recording’ 2019. Diplo har även arbetat med storheter som Beyoncé, Bad Bunny och Turnstile. 2019 släppte han Higher Ground EP, en hyllning till deep house och den släppte han på sin egen label med samma namn. Han fortsätter också styra skutan på labeln Mad Decent.

Ingen rast, ingen ro för Diplo med andra ord.
Albumet “Diplo Presents Thomas Wesley Chapter 1: Snake Oil” släpps 29 maj och vi värmer upp på en gång med country-smashen ”Do Si Do”.

LÅTLISTA

1. Intro feat. Orville Peck
2. So Long feat. Cam
3. Heartless feat. Morgan Wallen