Diskopunk släpper vinnare av remixtävling

Diskopunk släpper vinnare av remixtävling

LYSSNA: Diskopunk - Sugar (Tasty remixes)

Idag släpper supergruppen Diskopunk det vinnande bidraget från remixtävlingen på Soundation.com som hölls februari till mars, där man uppmanade till att skapa och skicka in en remix av låten Sugar. DJ Henky kammade hem segern med följande motivering från bandet:

“So it has been decided. We heard a lot of hot mixes but one really stood out. Hot damn DJ Henky. It kinda sounded like Todd Terje on speed.The frenetic cowbells, that hard bangin piano and overall smack-in-the-face sound just really does the trick. The midi brass tops everything off like a diamond cherry. We love it. Looking forward to both release and dance together to this absolut gem.”

DJ Henky berättar:

”Min dröm har alltid varit att få göra musik och kunna leva på det. Det har varit många uppförsbackar i livet och det verkade som om allt skulle ta slut 2017 då jag drabbades av en stroke. Livet förändrades men inte min passion och glöd för musiken. Jag har haft musiken som terapi och sakta håller min energi på att komma tillbaka. När jag vann Diskopunks remixtävling kändes det som ett jättekliv i rätt riktning och jag är mer beslutsam än någonsin att fortsätta göra musik och sprida den ut i världen.”

Tvåspårs släppet består av ytterligare en remix.

FÖLJ DISKOPUNK:
Instagram I Facebook