Elias Hurtig släpper nya singeln "SINATRA"

Pressmeddelande   •   Jun 20, 2019 09:15 CEST

LYSSNA: https://eliashurtig.lnk.to/EliasHurtigSinatra

Artisten och låtskrivaren Elias Hurtig från Nacka har synts i olika musiksammanhang och stått på scen sedan tonåren. I april i år släppte han sin debut - singeln Är du dum som idag följs upp med egenskrivna somriga låten SINATRA. Soundet är en hybrid mellan rap och pop.

SINATRA är en glad låt som skrevs på två dagar. Den handlar om vart jag är just nu i livet men också om stora drömmar. – Elias.

Elias började rappa över hiphopinstrumentaler med några vänner i högstadiet. De släppte sedan låtarna, mest på skoj. Efter tre släppta låtar skapades en hype kring musiken och de fick spela på några ställen runt om i Sverige. Detta var början på gruppen som vi idag känner som Hov1, där Elias var en utav de tidiga grundmedlemmarna. Elias kontrakterades sedan på management och förlagsidan av The Bank samt skivbolag med Sony Music och har sedan dess jobbat på sitt solomaterial. Producenter på SINATRA: Jacob Werner, Gustav Blomberg och Adam Dahlström.

FÖLJ ELIAS: Instagram I Facebook

Kommentarer (0)