GOSSIP tillbaka med nytt album – ”A Joyful Noise”

GOSSIP tillbaka med nytt album – ”A Joyful Noise”

Den 23 maj släpper Gossip med stilikonen Beth Ditto i fronten, sitt femte studioalbum, ”A Joyful Noise”. Albumet har producerats av Brian Higgins som tidigare har arbetat tillsammans med bland annat Kylie Minogue och Pet Shop Boys. Första singeln, ”Perfect World”, släpps idag och på bandets officiella hemsida kan man lyssna på låten: http://perfectworld.gossipyouth.com/

Bandet bildades 1999 i Olympia, Washington och består av Beth Ditto, Nathan Howdeshell och Hannah Billie. Gossip frontas av sångerskan Beth vars röst har jämförts med legender som Janis Joplin och Aretha Franklin.

Gossip fick sitt stora genombrott med albumet ”Standing In The Way of Control” från 2006 och har sedan dess stått i rampljuset. Deras senaste album ”Music For Men” (2009) sålde över 1 miljon album världen över.

Tracklist ”A Joyful Noice”:
Melody Emergency
Perfect World