Fotograf: Aneglina Bergenwall

GRANT är tillbaka med nya singeln ’Words' - funderar kring relationsproblem och avslöjar EP release

Lyssna/kolla: https://GRANT.lnk.to/Words

Hyllade GRANT gjorde ett starkt avtryck under 2018 med sin debutsingel Waterline och sitt kritikerrosade debutalbumIn Bloom. Med sin fantastiska både urstarka och själfulla röst resulterade hennes sorgsna dramatiska pop i både P3 Guld- och Grammisnomineringar, flera turnéer samt en hel del rosor i internationell press.

Efter att på debuten skrivit om ämnen som ångest, tvångstankar, hämndlystnad men även nyfunnen kärlek släpper nu GRANT nya singeln Words, en låt om problematiken som uppstår i en vidareutvecklad relation.

Jag tänker att relationer liksom religion bygger på tro och ritualer. Och att vi borde hitta tröst i att vi tvivlar för att vi bryr oss. Det krävs mod att hålla ut. Det är kärlek. Vi börjar spegla varandra och blir förutsägbara i våra rutiner, men jag vet ju ändå faktiskt inte vad han tänker. Det finns ingen fullkomlig självklarhet även om vår stund är en livstid. Jag är inte alltid modig, men jag försöker. Det är nog också kärlek. – GRANT.

25-åriga Alma Caroline Cederlöf som GRANT egentligen kommer under hösten släppa EPsamtidigt som hon fortsätter jobba på sitt andra album.

Words släpps idag den 29 maj med tillhörande musikvideo, regisserad av Lina Söderström. Låten är inspelad i både Oslo och Stockholm med norska producenten Martin Sjølie (Sigrid, Aurora) tillsammans med svenska duon Teofrans.

Imorgon lördag den 30 maj kl 21.00 spelar GRANT på den andra upplagan av lyckade videostreamade minifestivalen 36h Ingrid

Fakta om GRANT:

• Brittiska tastemaker musiksajten The Line of Best Fit gav debutalbumet In Bloom betyg 9 av 10, se citat här: As introductions go, its rawness and honesty surpass pretty much anything you’ll have heard before; its blistering surge into a final triumphant chorus always prime and ready to take your breath away no matter how many times you hit repeat.
  • Grammisnominerad förÅrets Nykomling och P3 Guldnominerad förFramtidens Artist och Årets Pop
  • GRANT utnämndes till Framtidens Artist av P3
  • Släppte Let’s Face the Music and Dance (en Irving Berlin cover), som var lead track till C Mores / TV4:s hyllade dramaserie Fartblinda
  • Spelade på festivaler som t ex Way Out West, Malmöfestivalen, Trästockfestivalen och gjorde hösten 2018 både en egen headline-turné och en nordisk förbandsturné med Tove Styrke samt spelningar i London och Berlin.

FÖLJ GRANT: SpotifyYoutubeInstagramFacebook