Grattis Peter Jöback - Årets artist på QX-galan!

Grattis Peter Jöback - Årets artist på QX-galan!

I går kväll gick den årliga QX-galan av stapeln på Cirkus i Stockholm. Flera priser delades ut, framröstade av tidningens läsare.

Vi gratulerar Peter Jöback som i konkurrens med Icona Pop och Agnes fick ta emot priset för Årets Artist 2013! Under kvällen framförde Peter ”Annars vore jag inte jag” (Gardell/Kempe) från hans skiva ”I Love Musicals” som kom i höstas samtidigt med hans stora arenaturné med samma namn.

2013 var ett av Peters mest händelserika år som artist. Förutom skivan och turnén gjorde han Broadway-debut som Phantom of the Opera på The Majestic Theatre i New York, framträdde på Tony awards och Prinsessan Madeleine’s bröllop för att i december göra hyllad premiär på Stockholms Stadsteater som Sweeney Todd där han fram till 30 april spelar för fulla hus.

QX-galan sänds i TV4 lördag kl. 21.30.
instagram.com/peterjoback
facebook.com/peterjoback