Infruset – Mando Diao släpper sitt efterlängtande svenska album

Infruset – Mando Diao släpper sitt efterlängtande svenska album

”Infruset” är Mando Diaos redan innan albumsläpp, hyllade och omfamnade album.
Det har varit ett fantastiskt intresse och stora förväntningar på albumet som till sin början var ett litet ont måste.

Gustaf Norén blev tillfrågad av en nära släkting att tonsätta en Gustaf Frödingdikt, Gustaf kunde inte tacka nej. Tur det, tillsammans med Björn Dixgård och producenten Björn Olsson följde hela tio nya Mando Diao låtar och där Gustaf Frödings dikter blev låtarnas texter.

Med singeln ”Strövtåg i hembygden” har succén inte låtit vänta på sig. Singeln rusade snabbt upp på iTunes guldplats, P3 och P4 spelar låten på högsta rotation, Aftonbladet delar ut sin första femma sedan 2010 och TV program som Babel har välkomnat Mando Diao som programmets historias enda musikgäster.

Imorgon, den 31 oktober släpper Mando Diao albumet ”Infruset” – sitt sjätte album och för första gången på svenska. -Vi har väntat på denna dan i ett år. Hoppas att skivan inspirerar i århundrade, Gustaf Norén

Petra Åkesson

PR-ansvarig 070-7520588