Järvheden med flera drar sina sjukaste skämt på RAW

Järvheden med flera drar sina sjukaste skämt på RAW

På RAW 16-18 oktober:
Superskarpa och hett efterfrågade kanadensaren Jason-John Whitehead, oförglömligt roliga Thomas Järvheden, Årets Komikaze Ola Söderholm, halvgalne halvdansken Jakob Öqvist och som alltid hetast just nu: Mårten Andersson. Vi har även denna helg en debut på China Teaterns Late Night föreställningar med Paul "Ica-Ulf" Tilly som vi ser för första gången på RAW.

Torsdag till lördag, 16-18 oktober: RAW Comedy Club BLUE MOON BAR 20:00

Fredag, lördag 17-18 oktober: RAW Late Night CHINA TEATERN 23:15

Biljetter finns tillgängliga på www.ticnet.se

Jason-John Whitehead
Nyligen hemkommen från en av världens största humorfestivaler The Fringe. En väldigt laidback kanadensare som är en av de mest bokade komikerna på den Brittiska comedyscenen idag. Pressen skriver så här:
"A sharp mind with a definite knack for timing and pacing a story" - The Scotsman
"His complete onstage ease is impressive to behold" - Metro
"Sharp observations, and moves at an impressive speed" - The Independent
www.jjwhiteheadthecomic.com

Thomas Järvheden
Man glömmer inte Thomas Järvheden i första taget om man sett honom live. Hans absurda tankar, idéer och musik gör honom till en av Sveriges utan tvekan mest orginella komiker. RAW + Järven = Sant.
– Jag tänkte bjuda på de roligaste av mina sjukaste skämt, en liten del skämt som farmor absolut inte får höra som man absolut måste kategorisera under "Raw", och så tänkte jag ta upp ett några rumsrena ämnen också. En del helt nytt faktiskt med, säger Thomas Järvheden till Rawcomedy.se. www.jarvheden.com

Ola Söderholm
Ola Söderholm fick priset "Årets Komikaze" 2007, det säger en del om hans kapacitet. Motiveringen löd: Med sina vällevererade och sköna skämt hämtade från sin egen skruvade verklighet, får "Årets Komikaze" genast över publiken på sin sida för att sedan hålla den i sin hand till slutet. Youtubeklipp från Big Ben i Sthlm>>

Jakob Öqvist
Just nu ser ni honom i "Vakna med The Voice" på Kanal 5 med Josefin Craaford och Paul Hakka - anser sig vara Sveriges hårdast arbetande stand-upkomiker. www.jakethesnake.nu

Paul Tilly
Mer känd som "Ica Ulf" eller "Skåne Paul" från Pippirull i P3 och Humorlabbet på SVT. De som förväntar sig en gullig och snäll Paul när han kör stand-up lär sätta köttfärsen i halsen. Paul gör sin RAWdebut på China Teatern den 17-18 oktober. www.paultilly.se

Mårten Andersson

En av Sveriges mest efterfrågade komiker. Ständig MC på RAW - klubbens grundare och eldsjäl. Mårten är sedan många år fast panelmedlem i TV3-succén Extra Extra. Han har också synts som programledare i TV4, TV3 och ZTV. Läs bloggen på www.rawcomedy.se

I våras blev RAW Comedy Club en del av SONY BMG som ett nytt affärsområde. Samarbetet har bland mycket annat resulterat i lanseringen av sajten www.Rawcomedy.se - Sveriges nya humorhem med allt inom svensk och internationell comedy.

Med den tyngsta line-upen hittills har precis Kanal 5 anskaffat sändningsrättigheterna för hela höstsäsongen som kommer att resultera i 14 program för sändning våren 2009.