"Jag är Markoolio" högsta nykomling på albumlistan

"Jag är Markoolio" högsta nykomling på albumlistan

Markoolio är tillbaka med sitt 8:e album "Jag är Markoolio" som släpptes den 6:e juni. Albumet går direkt in som högsta nykomling på plats 3 på topplistan.
"Borta bra med hemma bäst", "En vecka i Phuket" är singlar från albumet och just nu är fotbollslåten "In med bollen 2012" högaktuell i samband med fotbolls EM och syns i toppen på flera listor. Fler singlar från albumet kommer under sommaren och hösten!

Under sommarens Diggiloo-turné är Markoolio ett av dragplåstren när de besöker 20 svenska städer runt om i landet. Han kommer dessutom synas i flera TV program under sommaren och tidig höst som bl a:

11 juni SVT Sommarlovsmorgon"

10 juli SVT "Allsång på Skansen"

21 juli TV4 "Sommarkrysset"

30 juli TV4 "Lotta på Liseberg"

Aug SVT Gäster med gester"

Aug SVT "Doobidoo"

Sept TV4 "Berg flyttar in".

Bakgrundsinformation om Markoolio:

Markoolio slog igenom 1998 med buller och brak med låtar som "Sommar och Sol", "Vi drar till fjällen" och "Åka Pendeltåg". Han följde upp succén året efter med albumet "Dikter från ett hjärta" där låtar som "Sola och bada i Piña Colada", "Mera Mål" och "Millennium 2" finns med och gjorde Markoolio till en av Sveriges mest populära artister. Han breddade sin karriär genom att vara med i andra sammanhang som t ex hade ledde han sitt egna barnprogram på TV (Dr Mugg), var huvudrollsinnehavare på teaterscenen (Karlsson på Taket), programledare i TV (TV4 "Talang") och körledare (TV4 "Körslaget") och detta är bara ett axplock av allt Markoolio har hunnit med under sin karriär och mer kommer!