Jeff Lynne - From Out of Nowhere"

​Jeff Lynne's ELO släpper albumet ”From Out of Nowhere” 1 november och titelspåret släpps idag

En av musikvärldens största, Jeff Lynne återvänder med nya albumet “From Out of Nowhere” den 1 november. Idag släpps titelspåret för streaming och nedladdning, lyssna här: https://elo.lnk.to/FOONSingle

Lynne har berört fans över tre generationer och med sin långa karriär i ryggen är han nu i toppform som låtskrivare, musiker och producent. Titelspåret ”From Out of Nowhere” öppnar upp albumet som innehåller tio spår.

Jeff Lynnes senaste album ”Alone in the Universe” var hans första albumsläpp på 14 år. På nya albumet hittar Lynne nya vägar med sitt signatursound. Återigen spelar han i stort sätt alla instrument själv på albumets inspelningar; gitarr, bas, piano, trummor, keyboard – samt ledsång och stämmor. Steve Jay som är albumets ljudtekniker, spelar percussion.

Hela albumets existens är en sann glädje, både för Lynne själv och hans fans. “From Out of Nowhere” — that’s exactly where it came from,”. “That’s the first one I wrote for this album and it’s kind of like that.” It’s a song about hope and salvation. Lynnes optimism lyser igenom som ett tema på albumets låtar, “Everybody’s got to have a bit of hope.” säger Lynne.

2017 blev Jeff Lynne invald i Rock and Roll Hall of Fame och på ceremonin uppträdde Jeff Lynne med band.

Nu tittar vi framåt, mot albumsläppet av ”From Out of Nowhere” 1 november och fram till dess finns titelspåret ute att avnjutas här: https://elo.lnk.to/FOONSingle

From Out Of Nowhere - låtlista
1. From Out Of Nowhere
2. Help Yourself
3. All My Love
4. Down Came The Rain
5. Losing You
6. One More Time
7. Sci-Fi Woman
8. Goin’ Out On Me
9. Time Of Our Life
10. Songbird

Följ Jeff Lynne:

Mer om Jeff Lynne:
With more than 50 million albums sold, ELO ranks among the most popular acts of its era. Those totals cover four consecutive Top 10 albums and seven reaching the Top 20, as well as a remarkable string of hit singles — 20 reaching the U.S. Top 40 and a full seven of them lodging in the Top 10. Lynne’s reach, of course, has extended far beyond ELO, touching millions as a producer and collaborator, most notably as a member of the Traveling Wilburys alongside George Harrison, Bob Dylan, Roy Orbison and Tom Petty. He also produced Harrison’s colorful Cloud Nine album and with Harrison, Paul McCartney and Ringo Starr crafted full songs from John Lennon’s home tapes of “Free as a Bird” and “Real Love.”