​Keya släpper singeln ”Sentimental”

​Keya släpper singeln ”Sentimental”

LYSSNA: https://Keya.lnk.to/Sentimental

För snart fyra år sedan släppte Keya sitt kritikerrosade debutalbum Nyanser av blå som han blev nominerad för i Kategorin Årets Hiphop på Manifestgalan. Han har samarbetat med artister som Mwuana, Cherrie och Gee Dixon och släppt flertal hyllade singlar. I maj förra året släppte Keya sitt andra album #DÖDVINKEL som producerades av Grammisnominerade Amr Badr och i höstas fick vi höra singeln Tänkt På feat. Kristian Florea, första smakprovet på ett nytt melodiöst sound från Keya. I mars i år gästade han på Elias Abbas singel Disciplin.

Idag den 3 maj släpper Keya singeln Sentimental, en kärlekslåt om gamla minnen och en längtan tillbaka dit. Låten skrevs och spelades in under en kväll för ett år sedan.

Jag behövde ta ett steg tillbaks, för att pausa och för att tänka klart, ett tag visste jag inte vem jag var, alla känslor kom och gick, förutom dem för dig – Keya.

Sentimental släpps idag den 3 maj via Sony Music. Låten är skriven av Keya och producerad av Eray Oktav samt co-prod av Hamed K-One Pirouzpanah.

Under året kommer Keya att släppa mer musik och åka ut på turné.

FÖLJ KEYA: