​Lilla Namo – släpper GANGSTER

​Lilla Namo – släpper GANGSTER

”Gangster" är första smakprovet från Lilla Namos kommande EP och producerad av Miki Asante (bla Spotrunnaz, Grillat & Grändy och Planen).
Sist vi hörde från Lilla Namo var med EPn ”Beep beep”  2018.
Hon är nu tillbaka med ny musik. Video och singeln ”Gangster” och Lilla Namo har något att säga:

-Gangster talar för sig själv men det är så mycket som måste sägas samtidigt.
Problematiken som låten tar upp har så många lager att det vore fel av mig att säga att Gangster besvarar någonting.
​Jag ser den som en bråkdel av en större fråga, en samtidsbetraktelse, min betraktelse.

Vi lever i en speciell tid och Lilla Namo som släppte sin debutsingel 2012; ”Haffa Guzz” har sedan dess reflekterat omvärlden ärligt och ofiltrerat.

-Samtidigt som jag ser att man har ett ansvar att vara en förebild för den yngre generationen så är det fel att peka finger. Men när någonting blir trendigt, trots att det är kefft, det är då jag börjar ifrågasätta var vi är på väg? De klagar på gangsterrappare och förortskillar men streamar deras låtar som att de vore Beatles...om du frågar mig så är det om något, kulmen av skevhet.
Lilla Namo 2020

​Idag släpps både singel och video till "Gangster". Videon är inspelad i Stockholm en natt i februari och är regisserad av Lucien Garin.
Du ser videon till "Gangster" här:

”Gangster” släpps på din digitala favoritmusiktjänst idag den 13 mars.
​Lyssna här: http://lnk.to/gangster

Följ Lilla Namo här: