Lilla Sällskapet tillbaka med "Nattdjur"

Lilla Sällskapet tillbaka med "Nattdjur"

Lilla Sällskapet är tillbaka efter två års tystnad med nya singeln ”Nattdjur”

Erik Nordström (även med i R&B-duon Ansiktet) och Mats Norman (från producent- och DJ-gruppen Mash Up International) träffades i Uppsala där de kommer ifrån genom en gemensam vän. De upptäckte snabbt att de hade många gemensamma nämnare, inte bara att de hade exakt likadana frisyrer, utan även kärleken och passionen för musiken. En gemensam flytt till Stockholm resulterade i att de blev sambos i en lägenhet i Bredäng med adress Lilla Sällskapets väg. Det var på den vägen Uppsaladuon bildade gruppen Lilla Sällskapet.  År 2012 satte de sitt namn på den svenska musikhimlen då de toppade listorna med platinasäljande singeln “Jag vill ut”, som blev P3’s femte mest spelade låt under det året, från det kritikerrosade debutalbumet “Om vingarna bär”.

Nu har duon blivit särbos men fortsätter att göra musik ihop. Singeln ”Nattdjur" är det första smakprovet från det kommande albumet som kommer att släppas under hösten. Låten är inspelad i Los Angeles och i Studio Hufvudstaden i Söderköping, skriven och producerad av Lilla Sällskapet.

"Världen är inte alls lika vacker i dagsljus - det är därför jag lever som ett nattdjur"
- Lilla Sällskapet 2014

Nattdjur" släpps den 23 maj