​Little Mix släpper nya albumet "LM5" 16 november

​Little Mix släpper nya albumet "LM5" 16 november

Little Mix har ägnat det senaste året med att skriva och spela in nya låtar med ett gäng kända låtskrivare och producenter, bland andra Ed Sheeran, Camille Purcell, Jess Glynne, MNEK och Timbaland. Samlingen av låtar är gruppens starkaste hittills och tjejerna beskriver detta som ”albumet som vi alltid har velat göra”. Nu är det officiellt att albumet "LM5" släpps den 16 november och går att förbeställa från och med idag!

Inspirationen till namnet på albumet kommer från deras hängivna fans. "Vi älskar att ni har döpt alla våra eror och har därför valt att kalla nästa album för LM5," säger tjejerna. Detta efter att fansen i flera månaders tid har hajpat nästa album genom hashtaggen #LM5 på sociala medier.

Första singeln ”Woman Like Me” featuring Nicki Minaj släptes förra veckan och låten som influerats av urban och reggaepop smällde rakt in på plats nr. 1 på iTunes världen över och gick även in på topp 50 på den globala Spotifylistan. Totalt har den redan streamats över 13 miljoner gånger.

Sedan 2011 har Perrie Edwards, Jesy Nelson, Leigh-Anne Pinnock och Jade Thirlwall etablerat sig som ett globalt popfenomen och cementerat sin status som världens största tjejgrupp efter att album efter album gått in på topplistorna. De har sålt över 45 miljoner album jorden runt, fyra platinasäljande album och nio platinacertifierade singlar, vilket betyder att de har slagit Spice Girls rekord. Det senaste albumet ”Glory Days” är det bäst säljande albumet av en tjejgrupp det här millenniet i Storbritannien och det album av en tjejgrupp som hållit sig absolut längst på Topp 40-listan.

Little Mix kommer att åka ut på en omfattande turné i Storbritannien under hösten medan vi i resten av Europa och världen får vänta till nästa år.

Låtlista
1. The National Manthem