Lorentz släpper nya singeln ”Wow Pow”

Lorentz släpper nya singeln ”Wow Pow”

LYSSNA: https://lorentz.lnk.to/WowPow

Idag den 29 juni släpper Lorentz nya singeln ”Wow Pow”. Låten är skriven av Lorentz och producerad av HvonGucci och Von Haartman.

Nyligen gästade Lorentz Little Jinders”Heartbreaker” och förra veckan gästade han även sin bror Sakarias låt ”Medicin”. Förra sommaren kom albumet ”Lycka till” som hyllades av kritikerna och nominerades för en Grammis för ”Årets Hiphop”. Skandinavienturnén avslutades med hans största egna spelning hittills på Annexet, på hemmaplan i Stockholm.

”Wow Pow” släpps idag via Let’s Make That Happen/Sony Music.

Ingen annan svensk artist har varit lika definierande för sin generation som Lorentz. Med ikoniska texter, unik leverans och ljudbilder som berör och pulserar om vartannat har Lorentz tagit Musiksverige med storm. Ingen annan hade gjort det han gjorde innan, och ingen annan har gjort det sedan dess.

Sommaren 2014 släppte Lorentzsitt debutalbum "Kärlekslåtar" som troligtvis var det mest hyllade albumet under 2014. Låtar som ”Visa mig vägen”, ”Allt från mig”, "Där dit vinden kommer”, ”Robyn Fenty” och episka ”The.OC.S01E01.DVD-Rip.Xvid” bildade ett soundtrack för sommaren 2014 och har för evigt gjort avtryck i modern svensk musikhistoria.

Albumet sålde guld och fick bl.a. dubbelplatina för låten ”Där dit vinden kommer”, blev Grammisnominerad i hela fem kategorier och vann årets hiphop/soul, två P3 Guld-nomineringar, nominerad till Musikförläggarnas pris i kategorin Årets textförfattare samt en utsåld turné.