​Madi Banja släpper singeln ”Primadonna” och releasedatum för kommande debutalbum ”Välsignelsen”

LYSSNA: MadiBanja.lnk.to/Primadonna

Nyligen släppte Madi Banja singeln Trophy tillsammans med Imenella som fick ett fint mottagande av såväl fans som kritiker. Han fortsätter nu med att släppa singeln Primadonna, en låt om att jaga och längta efter det alla behöver, lite kärlek. Idag står det också klart att Madi släpper sitt debutalbum Välsignelsen den 14 juni.

Musik för mig är en välsignelse. Jag hade aldrig haft några planer på att bli en artist, men musiken kom till mig som en välsignelse. Och nu försöker jag välsigna mina fans, med min välsignelse. Så det blir en dubbel välsignelse. Jag har fått den och nu ger jag tillbaka den.

Primadonna släpps idag den 18 april via Sony Music. Låten är skriven av Madi Banja och producerad av Charlie Bernardo.

Jag har längtat och väntat länge och jag vet att mina fans har också. Det känns magiskt, obeskrivlig känsla. Jag ville se själv hur mycket jag hade vuxit så jag kan visa vad jag går för.

Madi Banja slog igenom 2015 med omtalade debut-EP:n Det var inte med meningen som fick två P3 Guld Nomineringar (Årets Nykomling och Årets Hiphop/Soul) samt en Grammisnominering till Årets Hiphop/Soul. Fem år - och tvåsiffriga miljoner streams - senare har han blivit en av Sveriges mest hyllade artister, med låtar som Inga Problem, Ljuset i tunneln, Pa Dibba, Azonto och Du och jag.

FÖLJ MADI BANJA: