Maria Mena gästar säsongsavslutningen av Skavlan

Maria Mena gästar säsongsavslutningen av Skavlan

Nu på fredag den 12 april medverkar Maria Mena i säsongsavslutningen av Skavlan på SVT1.

Maria kommer att bjuda på nya singeln "Fuck You" som behandlar det mycket aktuella ämnet näthat. I programmet delar hon med sig av sina egna erfarenheter av näthat och hon kommer att berätta om bakgrunden till låten; Maria skrev den för att uppmärksamma ämnet och hon hoppas att den kan hjälpa andra som råkat ut för det.

”För mig är det alltid befriande att skriva en låt, det handlar om att få saker ur mig. Men det är inte ofta som jag komponerar i stundens hetta… ”Fuck You” kom till på det sättet. Jag läste om mig själv i ett kommentarsfält på internet och jag vet att jag inte borde, men för en gångs skull, så ville jag svara… Jag är van vid det och det upprör mig faktiskt inte, men jag förstår inte personer som skriver dåligt om andra. Så detta blev resultatet, en liten ”slå tillbaka”-sång för alla som blivit mobbade utan att ha haft möjligheten att hämnas, som hamnar utanför gruppsamhället, som på något sätt känner sig annorlunda…”

Singeln ”Fuck You” gick direkt in #1:a på iTunes i Norge och är första singeln från Maria Menas sjätte studioalbum ”Weapon In Mind” som släpps i september. Det är ett färgglatt album där Maria skrivit samtliga låtar och hennes odiskutabla sinne för melodier skiner genom. ”Fuck You” är producerad av Mats Lie Skåre i samarbete med Thomas Eriksen.

Maria Mena har sålt Guld och Platina flera gånger om i länder som Tyskland, Schweiz, Österrike, Holland, Belgien och hennes hemland Norge. Maria har gästat Peace & Love-festivalen i Borlänge två gånger och hon har även spelat på ett utsålt Södra Teatern i Stockholm.

Säsongsavslutningen av Skavlan sänds nu på fredag klockan 21:00 på SVT1. Medverkar gör även Jamie Oliver och Håkan Hellström.

www.facebook.com/mariamenaofficial