Melissa Horn släpper nya singeln "För varje gång" idag

Melissa Horn släpper nya singeln "För varje gång" idag

Idag släpper Melissa Horn singeln "För varje gång" från kommande albumet Konstgjord Andning som släpps den 13 september.

LYSSNAhttps://MelissaHorn.lnk.to/Forvarjegang

Det är alltid kul att släppa musik som är nyskriven. ”För varje gång” är det. Den kom till en kväll under slutet av skivinspelningen. Jag ville skriva om råheten som kan uppstå i relationer som fortsätter pågå trots att dom kanske egentligen redan är över. Jag minns att vi spelade in den bara nån dag senare och hur glada vi var över att den direkt hittade hem. Det bor en massa omedvetna influenser i produktionen och nya ljudkällor som gör låten både skev och varm. Mitt gamla sound är där men liksom i en annan, nyare kostym. - Melissa.

Melissa Horn är en av Sveriges mest älskade artister och har med sina fem tidigare studioalbum sålt guld respektive platina samt belönats med flertal grammisnomineringar och topplistplaceringar. I höst ger sig Melissa ut på en omfattande nordisk turné med 50 stopp. För turnéinformation samt biljetter se här.

FÖLJ MELISSAFacebook I Instagram