NBC:s ”Jesus Christ Superstar Live In Concert” - soundtracket släpps på fredag

NBC:s ”Jesus Christ Superstar Live In Concert” - soundtracket släpps på fredag

Ett av helgen stora TV-event i USA var ”Jesus Christ Superstar Live In Concert” som direktsändes på NBC från Marcy Armory i Williamsburg, Brooklyn, New York den 1 april. Den stjärnspäckade ensemblen bestod bland annat av John Legend (Jesus), Sara Bareilles (Maria Magdalena), Alice Cooper (King Herod) samt vår svenska rockstjärna och stolthet Erik Grönwall (Simon Zealotes). Erik vann som bekant svenska Idol 2009 och är numer sångare i rockbandet H.E.A.T.

Nu på fredag den 6 april släpper Sony Music & Materworks Broadway musiken till föreställningen digitalt och den släpps på CD den 27 april.

1971 toppade Jesus Christ Superstar-albumet Billboardlistan i USA och musikalen sattes därefter upp på Mark Hellinger Theatre på Broadway. Musikalen tar oss med till Jesus sista vecka i livet och den har översatts till 18 olika språk och har spelats i nära 20 länder runt om i världen.

“Jesus Christ Superstar Live In Concert” är scenversionen av original-rockmusikalen. Exekutiva producenter för uppsättningen är Andrew Lloyd Webber, Tim Rice, Marc Platt, Craig Zadan, Neil Meron, John Legend, Mike Jackson, Ty Stiklorius och Alex Rudzinski.

Jesus Christ Superstar Live In Concert – Original Soundtrack Of The NBC Television Event – låtlista:

DISC 1 - CD
1 Overture
2 Heaven on Their Minds
3 What's The Buzz / Strange Thing Mystifying
4 Everything's Alright
5 This Jesus Must Die
6 Hosanna
7 Simon Zealotes / Poor Jerusalem
8 Pilate's Dream
9 The Temple
10 Everything's Alright (Reprise)
11 I Don't Know How to Love Him
12 Damned for All Time / Blood Money

DISC 2 - CD
1 The Last Supper
2 Gethsemane (I Only Wanted to Say)
3 Transition
4 The Arrest
5 Peter's Denial
6 Pilate and Christ
7 King Herod's Song
8 Transition After Herod
9 Could We Start Again, Please?
10 Judas's Death
11 Trial Before Pilate (Including The 39 Lashes)
12 Superstar
13 The Crucifixion