One Directions fjärde album ”FOUR” släpps 17 november

One Directions fjärde album ”FOUR” släpps 17 november

Världens största popband, One Direction återvänder i november med sitt fjärde album som passande nog får namnet ”FOUR”. Måndagen den 17 november släpps det nya albumet världen över. Albumet finns tillgängligt att förhandsboka från och med idag.

För att fira de glada nyheterna om det nya albumet ”FOUR” så ger bandet en present till alla fans och nyfikna musikälskare: den nya låten ”Fireproof” kan laddas ned gratis via killarnas officiella hemsida från och med nu och 24 timmar framåt.

”Fireproof” är skriven av Louis och Liam tillsammans med John Ryan, Jamie Scott och Julian Bunetta.

Med över 46 miljoner sålda album på bara 4 års tid så har One Direction blivit ett världsfenomen. Med sitt senaste album ”Midnight Memories” blev One Direction det första band att för tredje gången toppa Billboardlistan direkt vid albumrelease, och därmed skrev de musikhistoria.

Med nya ”FOUR” har killarna i One Direction tagit ytterligare ett steg i den kreativa processen när de skapat albumet. I skrivande stund befinner sig killarna på den utsålda världsturnén ”Where We Are Tour” i USA. Lördagen och söndagen den 11-12 oktober är det exklusiv biohelg med konsertfilmen "Where We Are" på svenska biografer.

Vi ser fram emot en fantastisk höst med One Direction och deras fjärde album ”FOUR” som släpps världen över den 17 november.

www.onedirectionmusic.com
www.twitter.com/onedirection