Fotograf: Sandra Thorsson

​Parham släpper singeln "Fingertoppar" och åker ut på turné!

LYSSNA: https://Parham.lnk.to/Fingertoppar

Parham har hyllats som en av Sveriges bästa textförfattare och vunnit priser för Årets Hiphop på Manifestgalan samt nominerats i P3 Guld och Grammis. Han har tidigare gett ut två kritikerrosade album Pojk (2014) och Hemma Här (2016). De senaste åren har han även släppt flera hyllade singlar som ex. Håller Mig Vaken, Allting Med Dig och Facetime.

Våren 2018 släppte Parham sitt tredje hyllade album Torsken som streamats över 16 miljoner gånger på Spotify och i samband med albumreleasen åkte Parham ut på en omfattande Sverigeturné. Singeln Tranquilo feat. Mwuana sålde guld och har streamats 5 miljoner gånger.

Vid årsskiftet flyttade Parham från Göteborg till Stockholm och blev delägare i labeln This is Scandinavia. Under hösten har han jobbat i studion och är nu redo att släppa sin första singel för året. Singeln Fingertoppar är en kärlekslåt om en tuff period i en relation.

Låten kom till under en shaky period under min relation, när jag kände en sorg över känslan att det kanske aldrig kan bli som det var förut. Rent musikaliskt flippade jag direkt när jag fick höra de majestätiska syntharna – Parham.

Fingertoppar släpps idag den 11 april via This is Scandinavia / Sony Music. Låten är skriven av Parham tillsammans med Fiona Fitzpatrick och producerad av Strøm.

I vår åker Parham ut på en kort vårturné med support av Bojou:

27 april Nalen, Stockholm
4 Maj Trädgården, Göteborg