Peter Jöback är Operafantomen

Peter Jöback är Operafantomen

Peter Jöback gör just nu stor succé på Cirkus i Stockholm i en av världens största musikaler; ”The Phantom of the Opera”. Rollen som Fantomen har Peter tidigare spelat i både London och New York innan han intog hemmaplan med den prestigefulla rollen.

Nu släpps en 2-spårssingel från musikalen, där du hör musikalens absoluta paradnummer. Dels sjunger Peter ”Operafantomen” (The Phantom of the Opera) som är Peters stora solonummer i föreställningen samt ”Nattens musik” (Music of the Night) tillsammans med sin motspelerska på scenen; Emmi Christensson.
Du hör dessa fantastiska nummer här

Den 17 juni blir det stor musikalfest på Ullevi i Göteborg med Peter, Helen Sjöhom och Tommy Körberg i en storslagen arenaversion av ”I Love Musicals” med en 40-manna orkester samt gästartister från Broadway och West End.