RAW Comedy Club gör klubb-comeback på PURE Stockholm

RAW Comedy Club gör klubb-comeback på PURE Stockholm

RAW Comedy Club är Sveriges största standup-klubb och intresset för den humor av världsklass som klubben erbjuder, fortsätter att växa. Efterfrågan i Stockholm är nu så pass stor att RAW nästa vecka öppnar ytterligare en klubb och gör comeback på Birger Jarlsgatan 29 och PURE Stockholm. Fredag 15 oktober blir det premiär med glittrande och känd publik och på scen ser vi bland andra Mårten Andersson, Hasse Brontén och Messiah Hallberg.

I höst har RAW Comedy Club huserat på Maximteatern, men intar 15 oktober ytterligare en lokal i Stockholm. RAW Comedy Club går nu tillbaka till rötterna där allt startade, i klubbmiljö, och börjar köra på nattklubben PURE Stockholm.

– Vi hör hemma i hetluften runt Stureplan. På PURE Stockholm kan vi skapa en känsla som inte går att skapa på en teater; en nära och svettig känsla som nästan går att ta på. Dessutom är vi glada att kunna erbjuda RAW:s
gäster en av Stockholms bästa barer och våra egna grymma DJ:s, säger Mårten Andersson.

På PURE Stockholm kommer gästerna kunna äta middag innan showen om så önskas, och efteråt fortsätter festen fram till 03:00.

På premiärkvällen fredagen den 15 oktober gästas RAW Comedy Club av RAW-favoriter som Mårten Andersson, Hasse Brontén och Messiah Hallberg. Därefter fortsätter RAW:s fredagsklubb på PURE hela hösten fram till den 19 november.

Mårten Andersson
En mångsysslande komiker och en av våra största humorexporter, som länge körde stand up i London. Allt började med imitationerna i P3:s ”Pippirull” och fortsatte sedan rakt ut i strålkastarljuset. På förhållandevis kort tid har Mårten Andersson blivit en av landets mest etablerade komiker. Det verkar som att hans blandning av igenkänning och elakheter passar Sverige perfekt. I TV har vi förstås sett Mårten i egna ”Raw Comedy Club” på Kanal 5 men också en mängd andra kanaler, både i humorproduktioner som ”Extra! Extra!” och ”Stockholm Live”, men också i ”Let’s Dance”.

Mårten om TV4:

Hasse Brontén
Har ni hört den om Säpo-polisen som bytte yrkesbana och blev komiker? Med tanke på Hasse Bronténs framgångar är det troligt att ni har det. Förutom att hitta stor humor i sitt gamla jobb skämtar Brontén om allt och alla, manligt och kvinnligt, hela tiden med hög igenkänningsfaktor. Detta har gjort honom till en av landets mest populära komiker som medverkat i större delen av humorproduktionerna i tv de senaste åren, bland annat "Parlamentet", ”Roast på Berns” och ”Cirkus Möller”.

Hasse om att gå och shoppa:

Messiah Hallberg
Het, hetare, Messiah. I höst har han medverkat i ”Elfte timmen” SVT, spelat in TV4:s kommande storsatsning ”Stockholm Båstad” med Peter Magnusson och Ola Rapace, gästspelat i ”Solsidan” mot Johan Rheborg och om några veckor lanserar SVT sin nya humorwebb med hjälp av hans första egna tv-serie. Det går bra nu, kompis det går bra nu. På standup-scenen är han sitt vanliga brattiga jag, med överklassattityd från helvetet.

Messiah om tjockisar

RAW Comedy Club på PURE
Fredag 15 oktober kl 20:30
Insläpp kl 19:00, biljetter köpes i dörren.
PURE, Birger Jarlsgatan 29
Bordsbokning 08-20 14 11

Om RAW Comedy
RAW Comedy Club är en av Sveriges främsta standup-klubbar, och den enda i landet som ständigt blandar internationella stjärnor med de absolut största svenska namnen och de hetaste nya talangerna. Vid sidan om standup-klubbar på PURE och Maxim i Stockholm gör RAW Comedy även standup-showen RAW för Kanal 5, turnén RAW Comedy Club Live och humorkryssningen RAW Comedy Cruise. Hösten 2010 har RAW Comedy dessutom den stora äran att presentera det australienska humorundret Axis of Awesome. Efter drygt 11 miljoner visningar på Youtube är det äntligen dags för trion att gästa Sverige.

RAW grundades av Mårten Andersson 2004 och är idag en etikett på Sony Music. För mer information om RAW Comedy: www.rawcomedy.se.

För vidare pressinformation, pressbilder och intervjuförfrågningar, vänligen kontakta:
ILES PR, Helena Iles, 0739 80 52 51, helena@iles.se