​Robbie Williams nya singel ”Love My Life” har världspremiär idag

​Robbie Williams nya singel ”Love My Life” har världspremiär idag

Igår var självaste Robbie Williams på blixtvisit till Stockholm. Han gjorde ett exklusivt framträdande för 150 personer hos MTG:s I Like Radio Live. Från och med onsdagen den 26 oktober kan du uppleva spelningen via ILikeRadio.se Robbie Williams bjöd på 6 låtar i akustisk sättning – fyra nya låtar från kommande albumet ”The Heavy Entertainment Show” samt RW-klassikerna ”Better Man” och ”Angels”.

Idag fredagen den 21 oktober är det världspremiär för nya singeln ”Love My Life” som är skriven av Robbie själv tillsammans med Johnny McDaid (Snow Patrol) och Gary Go. Låten är kärleksfullt tillägnad Robbies två barn.

Ur ”Love My Life”:
“I might not be there for all your battles, but you’ll win them eventually. I pray that I’m giving you all that matters so one day you’ll say to me… I love my life, I am powerful, I am beautiful, I am free …

I am not my mistakes, and god knows I’ve made a few. I started to question the angels and the answer they gave was you. I cannot promise there won’t be sadness, I wish I could take it from you. But you’ll find the courage to face the madness…”

Robbie säger:
“We all hope we can prepare our children for the world so that by the time they get out there they have all the tools to deal with it.”

Fredagen den 4 november släpper Robbie nya albumet ”The Heavy Entertainment Show” och skivsläppet följer upp hans tidigare elva förstaplaceringar på brittiska albumlistan. (Endast Elvis Presley matchar denna bedrift…)

I november får Robbie Williams ta emot prestigefulla BRITs Icon Awards – ett pris som både Elton John och David Bowie tidigare fått. I samband med att Robbie blir tilldelad detta hedrande pris så gör han en exklusiv och intim spelning den 7 november på Troxy i London.

Tack för Sverigebesöket, Robbie Williams!

Nya singeln "Love My Life": https://lnk.to/RWLoveMyLife