Säsongsavslutning på RAW Comedy Club

Säsongsavslutning på RAW Comedy Club

I helgen är det sista chansen för i år att se några av Sveriges bästa komiker på RAW Comedy Club på Maxim i Stockholm. Det blir en helsvensk avslutning med RAW:s sanslösa och träffsäkra grundare Mårten Andersson, den vassa svärmorsdrömmen Tobias Persson och radiohumoristen Jesper Rönndahl från Pang Prego. Kvällen leds av allas vår stekarfavorit Messiah Hallberg.

RAW Comedy Club på Maxim i Stockholm
Helgens MC: Messiah Hallberg
Lördag 11 december kl 22:15
Maxim Karlaplan 4
Biljetter: www.ticnet.se, 077-170 70 70

Mårten Andersson
Mannen som grundade RAW Comedy Club har sedan standup-debuten för tio år sedan etablerat sig som en av Sveriges mest uppskattade komiker, med sina sanslösa imitationer och udda vardagsbetraktelser. Mårten Andersson är RAW:s ständige humorgeneral och nu är han inne på sin fjärde säsong som programledare för ”RAW Comedy Club” på kanal 5. Tidigare han bland annat förgyllt program som ”Extra Extra”, ”Babben & Co” och ”Stockholm Live”.

Mårten imiterar Bengt Magnusson:

Tobias Persson
Vass humor blir extra bra när den levereras av en till utseendet snäll och gullig figur. Precis så är det med Tobias Persson. Upp på scen kommer en trivsam pojke som plötsligt drar incestskämt om överklassen. Att det går hem bevisas av att han utsågs till årets manlige standup-komiker på Svenska standup-galan i Stockholm 2008. Persson är också ett välkänt ansikte i tv-rutan, där han medverkat i bland annat ”Stockholm Live”, ”Extra Extra”, ”Morgonsoffan” och ”Grillad”.

Tobias om vuxenpoäng:

Jesper Rönndahl
Lundensaren Rönndahl har tagit steget från spex och studentradio in professionella sammanhang. Genombrottet kom i radioprogrammen ”Hej Domstol!” och ”Pang Prego”, kanske framförallt med inslaget ”Skånska Dialekter” som spridits som en löpeld på nätet. Rönndahls humor är unikt knasig, han hittar stor humor där ingen annan letar. Utsågs 2007 till Årets Rookie på Norra Brunn i Stockholm och har medverkat i ”Comedy Fight Club” och ”Grillad”.

Jesper om Tyrannosaurus Rex:
Skånska dialekter:

Om RAW Comedy
RAW Comedy Club är Sveriges största standupklubb och den enda i landet som mixar internationella stjärnor med de absolut största svenska namnen och de hetaste nya talangerna. Vid sidan om standupklubbar på Maxim och PURE i Stockholm gör RAW Comedy även standupshowen RAW för Kanal 5, vars fjärde säsong sänds just nu, turnén ”RAW på turné” som har premiär den 2 februari och humorkryssningen ”RAW Comedy Cruise” som kastar loss den 27 maj.

RAW grundades av Mårten Andersson 2004 och är idag en etikett på Sony Music. För mer information om RAW Comedy: www.rawcomedy.se.

För vidare pressinformation, pressbilder och intervjuförfrågningar, vänligen kontakta:
ILES PR, Helena Iles, 0739 80 52 51, helena@iles.se