Sean Kingston släpper efterlängtat album den 19 september

Sean Kingston släpper efterlängtat album den 19 september

17-årige Sean Kingston är inte bara ett nytt ansikte på musikhimlen, han har också lyckats med den svåra uppgiften att skapa en ny genre där rap, reggae, pop, doo-wop och fantastiskt låtskrivande blandas till ett otroligt uppfriskande och fräscht sound. Sean Kingston är utan tvekan en av de mest spännande debutanterna i år. Sean Kingston släpper sitt efterlängtade debutalbum “Sean Kingston” den 19 september, efter stora framgångar med sin första singel “Beautiful Girls”. Sean Kingston har för närvarande över 1 miljon lyssningar per vecka på sin MySpace sida och över 6 miljoner lyssningar totalt. På YouTube laddar fans upp över 100 egna videos per vecka där de själva sjunger ”Beautiful Girls”. Videon för ”Beautiful Girls” spelades in i Los Angeles på det berömda Johnies Coffee Shop och regisserades av Marcus Raboy. Gästar videon gör J.R Rotem och Lil’Mama. Multiplatinasäljande producenten J.R Rotem signerade Sean Kingston efter att ha blivit kontaktad av Sean via MySpace, och han har även producerat hela albumet. www.seankingston.com www.myspace.com/seankingston