Shakira åter i studion - nytt album släpps våren 2014

Shakira åter i studion - nytt album släpps våren 2014

Shakira lyser upp decembermörkret genom att meddela att hon just nu arbetar på ett nytt album som släpps i början av 2014. I januari ger hon oss första musikaliska smakprovet då första singeln från kommande albumet släpps. Albumet ges ut av Sony Music; RCA/Sony Latin Iberia. Detta är Shakiras första album på labeln RCA.

Shakira har sålt över 60 miljoner album världen över, hon har prisats med Grammys, Latin Grammys, World Music Awards, Amerian Music Awards och Billboard Music Awards. Shakira är den enda artisten från Sydamerika som haft en etta på singellistan i USA. Förutom sin enormt framgångsrika musikaliska karriär är Shakira djupt engagerad i välgörenhet – främst med sin egen organisation Barefoot Foundation som arbetar för barns rättigheter till utbildning och trygghet. Shakira har också medverkat som coach i talangjakten The Voice i USA och hon har nyligen bekräftat att hon återvänder som coach i säsong 6 som sänds i vår.

www.shakira.com
www.facebook.com/shakira