Streamerstjärnan Yacine Laghmari släpper debutsingeln "Någon annan dag"

Streamerstjärnan Yacine Laghmari släpper debutsingeln "Någon annan dag"

LYSSNA: Yacine Laghmari - Någon annan dag

Yacine Laghmari är för många ett välkänt namn och någon som förknippas som Nordens största gaming streamer. Musik har sedan barnsben varit en stor passion och idag släpper han äntligen sin debutsingel Någon annan dag. Det är en glad och melodisk poplåt med rap.

Yacine växte upp i Masmo utanför Stockholm med mamma, pappa och lillebror. Han skrev som ung mycket dagbok och älskade redan då att leka med ord och texter. Den stora drömmen var att hålla på med musik, men han förstod först långt senare att det faktiskt var en möjlighet.

Tidigt fick han sin första dator, som distraktion från hans mamma som oroade sig för att han skulle ägna sin fritid med att slentrian hänga i orten. Men under gymnasietiden var det stora intresset amerikansk fotboll där Yacine var en lovordad talang som tog plats i juniorlandslaget och hade USA i sikte. När han drog av korsbandet och blev tvungen att sluta så växte kärleken för gaming fram. På ett halvår blev han störst i Norden och har idag 670,000 personer som varje månad följer hans livesändningar.

Nu satsar Yacine helhjärtat på musiken och har idag förstått att det under hans uppväxt var påtryckningar, macho-kulturen och förutfattade meningar som satte stopp för hans tidiga musikambitioner.

”Jag var nervös, osäker och blyg som liten. Självsäkerheten kom sent, i nian kanske. Jag sjöng och rappade en del som liten, men blev väldigt påverkad av vad andra tyckte och ville passa in. När jag fick höra saker som ’är du bög eller?’ fick det mig att trycka ner det och satsa på annat. Nu är jag som ett litet barn som är så jävla glad, eftersom jag nu får göra allt jag ville som liten. Förutsättningarna fanns inte då, men dom gör det nu.”

FÖLJ YACINE:  InstagramFacebook YoutubeTwitch