Sverige har väntat i 18 år  - Kikki Danielsson är äntligen tillbaka med nytt soloalbum.

Sverige har väntat i 18 år - Kikki Danielsson är äntligen tillbaka med nytt soloalbum.

Albumet ”Jag ska aldrig lämna dig” släpptes 1993. Det var senast Ann-Kristin Danielsson-Roos, en av våra mest folkkära svenska artister genom tiderna, släppte ett eget album.

Sedan början av 70 talet har Kikki turnerat några varv runt månen och tillbaka tillsammans med legendariska Wizex och Roosarna, tävlat i Melodifestivalen hela nio gånger, försvarat Sveriges färger i Eurovision Song Contest, varit en av Sveriges största ambassadörer för svensk Country, nått astronomiska Svensktoppsframgångar med örhängen som ”Papaya Coconöt”, ”Dag efter Dag” och Kikkis monsterhit ”Bra Vibrationer” samt sålt ut krogshow efter krogshow tillsammans med Bettan och Lotta.
Kikki har utan tvekan en stor plats i det svenska folkhjärtat.

Den 13 april släpps albumet ”Första dagen på resten av mitt liv”.
Det är med största stolthet Sony Music har nöjet att släppa Kikki Danielssons första soloalbum på 18 år. Albumet är till största delen skriven av Sulo från Diamond Dogs samt av Kikki själv.

-Jag och Sulo har jobbat tätt ihop under hela processen och detta är utan tvekan det mest personliga albumet jag spelat in.
Jag är mycket mycket stolt över vad vi skapat och hoppas att lyssnarna vill ta det till sig.
Säger en förväntansfull Kikki Danielsson.

Petra Åkesson

PR-ansvarig 070-7520588