Thomas Stenström släpper singeln ”Nån Annan” och presenterar kommande album

Thomas Stenström släpper singeln ”Nån Annan” och presenterar kommande album

Lyssna: https://ThomasStenstrom.lnk.to/Annan

Idag släpper Thomas Stenström singeln Nån Annan från kommande albumet Dreamer som släpps i november. På låten Nån Annan har Thomas teamat upp med producenterna Calle Ask och Emil Gustafsson. Även om Thomas alltid gjort popmusik så är kommande albumsläppet Dreamer mer pop än någonsin. Singeln Nån Annan är den första i raden av låtar från vad som komma skall på albumet - dansanta välproducerade popmelodier som vävs samman i vemodiga drömmar och utlämnade textrader.

"Nån Annan handlar om kärlek när den suger, när man ångrat sig men det är försent, när inget blev som det skulle bli och även fast man vill ändra allt å försöker så vet man innerst inne att det inte kommer gå." - Thomas Stenström

Thomas hade minst sagt en fullspäckad vår. Han släppte EP:n Uddevalla Dreamer som bland annat innehöll de framgångsrika singlarna Himlen över city och Adios Amigos. Därefter gav han sig ut på en exklusiv turné och intog ett utsålt Pustervik för tredje gången, spelade på Vasateatern i Stockholm, Babel i Malmö och avslutade det hela på Gröna Lunds stora scen.

Thomas har gått igenom flera varv av självkritik och eufori. Han har gjort sina tiotusen timmar. 2012 släppte han sitt debutalbum Nåt annat, nån annanstans och låten Detsamma fick stor spridning. Två år senare började saker hända på riktigt; 2014 kom albumet Fulkultur och singeln slå mig hårt i ansiktet skar sig genom alla lager. Däremellan hann han spela på klubbar, festival- och sommarscener landet runt innan han 2017 släppte sitt tredje album Rör inte min kompis.

I samband med ny musik i höst ger sig Thomas ut på en omfattande höstturné och alla stopp går att hitta här.

Följ Thomas Stenström: