”ULTIMATE SANTANA” – Santana är tillbaka

”ULTIMATE SANTANA” – Santana är tillbaka

För första gången har det bästa från Santana samlats på ett album – från de allra första hitsen 1969 till de Grammy-vinnande Arista-åren med start 1999. ”Ultimate Santana” släpps den 17 oktober och är en hyllning till en artist och dess musik. Samlingen innehåller dessutom tre tidigare outgivna låtar med bland annat Chad Kroeger från Nickelback, samt Tina Turner. Första singeln är ”Into The Night” med Chad Kroeger och går till radio i veckan. ”Ultimate Santana” inkluderar bandets allra tidigaste hits på Colombia Records (“Oye Como Va”, “Black Magic Woman”, “Evil Ways”, “Everybody’s Everything”, “Europa”, “Samba Pa Ti” och “No One To Depend On”) samt de otroliga Arista-låtarna (“Smooth”, “Maria Maria”, “Put Your Lights On”, “Corazon Espinado” m.fl.) som bidrog till att albumen Supernatural, Shaman, och All That I Am blev jättesuccéer. 2007 är året då det är 40 år sedan det ursprungliga Santana Blues Band hade sina första spelningar på Bill Graham’s Fillmore West i San Francisco. Idag är Santana praktiskt taget unikt bland första generationens Bay Area band genom sina framgångar på listorna och sina utsålda konserter. Santana har hittills sålt över 90 miljoner album världen över. ”Ultimate Santana” är en hyllning till Carlos Santana’s långlivade kreativitet och känslofyllda musicerande. http://www.santana.com ULTIMATE SANTANA (track listing) “Into The Night” (featuring Chad Kroeger) – previously unreleased New track – title/artist to be announced “Smooth” (w/Rob Thomas) – from album Supernatural (released June 15, 1999) “Maria Maria” (w/Product G&B) – from album Supernatural (released June 15, 1999) “Put Your Lights On” (w/Everlast) – from album Supernatural (released June 15, 1999) “Corazon Espinado” (w/Maná) – from album Supernatural (released June 15, 1999) “The Game of Love” (w/Michelle Branch) – from album Shaman (released Oct. 22, 2002) “The Game of Love” (w/Tina Turner) – previously unreleased “Why Don’t You and I” (w/Chad Kroeger) – from album Shaman (released Oct. 22, 2002) “Just Feel Better” (w/Steven Tyler) – from album All That I Am (released Nov. 1, 2005) “Oye Como Va” – from album Abraxas (released Sept. 1970) “Black Magic Woman” – from album Abraxas (released Sept. 1970) “Evil Ways” – from album Santana (released Aug. 19, 1969) “Everybody’s Everything” – from album Santana III (released Sept. 1971) “Europa” – from album Amigos (released March 1976) “Samba Pa Ti” – from album Abraxas (released Sept. 1970) “No One To Depend On” – from album Santana III (released Sept. 1971)